onsdag 5 september 2007

En skön dag

Onsdagar kommer att vara min lediga dag :). En dag som jag fyller med vad jag vill, det är väl frihet det!


Idag har jag och min bror gjort en runda på stán i det härliga vädret. Villken skillnad mot igår. Samtidigt som vi pratat-pratat-pratat så har jag lotsat honom runt till några av mina favorit ställen.
Vi steg av pendeltåget vid Karlbergsstation och strosade mot Upplandsgatan 54 där Delicatessen Chez Jean-Yves ligger. Vi pratade en stund med den trevlige ägaren och köpte en god korv från Toulous. Efter det att jag och C gjorde misstaget ;) att köpa den goda osten där när vi precis hade börjat vår dag på stán så blev det bara korv denna gång *L*.
Sen styrde vi stegen mot restaurang Tranan på Karlbergsvägen 14 för en god lunch. Mätta och belåtna fortsatte vi mot vårat egentliga mål, Engelbrektsgatan 1 där Casacor designutställning just nu pågår. Om du har möjlighet, gå dit!

En härlig dag och solen skiner fortfarande!

ps. C´s och mitt misstag var att den goda osten som vi köpte luktade, villket inte gör speciellt mycket i vanliga fall. Men när vi gick in på olika klädesaffärer och stank kraftigt av fotsvett så kände vi oss rätt obekväma :), att peka på påsen och säga att det är därifrån lukten kommer kändes också dumt.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Ewa börjar sin tipsblogg, jag är mycket nöööjd! Helgens strapatser klara ;-) Tack Ewa!

✿Ewa sa...

Emma, *L* det bästa är väl att du lyckats hitta hit utan att du fått något tips.
Kram kram

MonasUniversum sa...

Jamen, då måste du ha gått förbi min butik: Hildurs Hem. Upplandsgatan 24!!!

✿Ewa sa...

Mona, Javisst, jag har ofta gått förbi den, men inte visste jag!

Är det din!!

Du har så snygga lampor som jag sett när jag gått förbi. Måste gå in nästa gång.