torsdag 6 december 2007

Tomtespår

När jag var en liten så började jag att längta till julen redan i augusti. Lite tidigt kanske, men så var det. Jag fantiserade om alla paket och om allt annat roligt som hörde julen till. Det var urmysigt, men säkert väldigt jobbigt för mina föräldrar som jämt och ständigt fick frågan

-Hur länge är det kvar till jul?

Då, när jag var liten var det ju alltid snö på vintern. Så i december månad bara några veckor före jul började min mamma säga till mig att tomten tittade in genom fönstret varje kväll för att se om jag hade varit snäll.
Nähä! sa jag och började genas att memorera dagen. Hm, visst hade jag varit snäll?? Eller?

Jag litade inte riktigt på det hon sa och ville ha något bevis för att hon inte skojade med mig. Man visste ju aldrig, vuxna hade ju den mest konstiga humorn ibland.

Men mamma stod på sig och sa att vi kunde öppna fönstret till mitt rum och titta ut för att se om det var några spår i snön.

Och vet du DET VAR TOMTESPÅR UTANFÖR MITT FÖNSTER!!! JAAA, det är aldeles SANT!!

Att det var mina egna och kompisarnas tänkte jag inte alls på då, så jul absorberad som jag var :)

3 kommentarer:

Monica sa...

hihi gulligt ,)

pst ;) glöm inte rösta gå via mona till peter

Monica sa...

jag bakade på jobbet ;) dom tog slut på 1-2-3 fick massor av beröm ;)

✿Ewa sa...

Kul!!!
Har röstat!