måndag 27 juli 2009

Sista semesterveckan

och jag känner mig redo.

Redo att ta itu med hemmet….när det regnade och regnade och man inte hade så kul utomhus, så kom maken och jag på att det nog var dags att börja tänka ut hur vi ville ha vår gästtoalett. Den behöver en totalmakeover, men har fått vänta eftersom vi blev rätt trötta efter vardagsrumsrenoveringenpärsen.

Jag hade sett en tapet i ett fönster på en inredningsaffär på söder, den vill jag att vi ska ha! Sagt och gjort, vi åkte dit och beställde den. Med ett tapetprov i hampan började sökandet efter rätt kakel till golvet. Det finns massor av kakelaffärer med massor av kakel…och vi kan inte bestämma oss. Vi tar tillslut hem prover …bestämmer oss…nästan…

När maken åker för att beställa det vi tror att vi nästan säkert vill ha så bestämmer han sig för att åka in på ytterligare en kakelfirma. Två prov kommer hem, nu bestämmer vi oss…skönt! Då är det bara resten kvar. Någonstans i inledningsskedet av denna makeover så tänkte vi nog -det är ju bara en liten toalett. Det går rätt så fort att fixa. Haha! säger jag nu. Hur gamla är vi? Vi borde veta bättre efter alla år.

En liten litentoalett tar vad det gäller alla beslut precis lika lång tid som som det allra största badrummet. Det tänkte vi inte på när vi började. 

*Vägghängd eller golvstående toalettstol?

*Nytt tvättställ?  Ok! Vi har cirka 749 olika modeller och former i lika många kataloger.

*Kran? Där finns nog typ 987 olika modeller.

Men va f*n jag vill ju bara ha det klart och snyggt!

….helst igår!

Nu är alla beslut tagna och nu ska vi bara vänta på leveranserna. Om sisådär en vecka har vi allt här hemma…tills dess ska vi riva ner de gamla tapeter som är ohyggligt fula och slita bort en lika ful plastmatta.

Tillagt senare; Just det, toalettlock!! Det finns massor av dem också haha! Bara att lista ut vilken typ vi är…inte taggtråd i allafall ;)

2 kommentarer:

Monica sa...

oj då har ni lite och göra vart hitta ni kaklet och vad blev det ?

✿Ewa sa...

Monica; Det är bara förnamnet :), kaklet blev mörkgrått...ska visa senare.