onsdag 14 september 2011

Läget?

Höststormen har vint (säger man så??) runt knutarna i går kväll och i natt, jag har sovit som en stock och bara vaknat då det har tjoat till extra mycket utanför fönstret. En intensiv arbetsperiod övergår alldeles strax till ett mer vanligt tempo, skönt! Jag har suttit varje minut efter jobbet men på arbetstid ska tilläggas och skrivit individuella utvecklingsplaner till barnen där jag jobbar. Samtalen med föräldrarna är påbörjade och bara några få återstår…det är roligt att mötas, prata om barnet och få feedback på vår verksamhet. Jag gillar det jättemycket!

Men här har jag inte hunnit skriva alls. inte heller har jag hunnit läsa bloggar. Fredagstemat…jag hänger på när det lättar här.

Det får vara så just nu, men jag återkommer.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Du har min fulla förståelse för att du inte har hunnit in här och skrivit någonting. Att arbeta med barn är mera än ett heltidsjobb och i all synnerhet när man är engagerad. Heder åt dig som lägger ner din själ i det allra viktigaste som finns...

Stormkram!
Karin

Dubbelörn sa...

För er innebär hösten ett rejält arbete. Men härligt att det ger positivt resultat.

Jag lagar mina Moules efter "eget huvud" men här har du ett recept på denna busenkla rätt! Den enda skillnaden är att jag nog har den omvända fördelningen på vin o grädde. ca 3-4dl vitt vin o ca 2dl grädde. Brukar inte heller ha cayenne, men annars är det bara att följa receptet.

Supergott!

http://www.kokaihop.se/recept/moules-marinieres

Kram

Saltistjejen sa...

Å jag förstår att det tar enormt mycket tid. MEN så BRA! Som förälder uppskattar man enormt mycket att få ordentliga "rapporter" om barnet och hur det går i skola/förskola. Vi har ju fått väldigt detaljerade individuella utvecklingsrapporter för E under våra år på hennes förskola. Tillsammans med individuella samtal med lärarna. En gång på hösten och en på våren. Super!
Att ni som lärare tar er den tiden är enormt värdefullt.
Hoppas nu att du kan få lite mer tid över och kan vila lite efter det här hästjobbet!
Kramar!!

Musikanta sa...

Man kan ju skriva "stormen ven" så kanske det låter lite mindre ovanligt. Men jag tror faktiskt att man kan skriva "har vinit eller vint" också. Vi får fråga någon språkpolis som det alltid finns på bloggen, haha!

Det är alltid roligt med feed-back och att skriva individuella utvecklingsplaner är bra mycket viktigare än att blogga. Det är mer sysselsättning för oss panchosar!
Kramar!

✿Ewa sa...

Alla; Tack för era rader här, det gör mig så glad att läsa att ni har tittat in.

Ja, det är fullt upp, men ger också jättemycket tillbaks även till mig. :)
Dubbelörnen; P&K, tack för receptet och för tipsen.

Saltis; Det börjar redan kännas som om jag har tid över, allt är nedskrivet, nu är det bara nöjet att träffa föräldrarna. :)

Musikanta, Ja just så kunde jag ha skrivit. Det stod helt still.

Stor kram!