lördag 15 december 2007

Idag var det dax för

julbrunch hemma hos oss. Jättetrevligt och så mysigt att ses på det här sättet! Känns som att det här kan bli en tradition. Tack Monica för tips om Arlas hemsida, den gav inspiration!

Vad som serverades?

Jo, en stor gryta risgrynsgröt som jag gjorde i ugnen, så perfekt! Inget fastbränt i kastrullbotten och den sköter sig själv. Med de sedvanliga tillbehören kanel socker och mjölk.

Den sedvanliga prinskorven och så gjorde jag riktigt goda lammköttbullar med massor av persilja i och goda lammkryddor

Lite julskinka i skivor med Apotekets goda senap till.

En fantastiskt god Italiensk salami.

Två sorters gott nybakat bröd. De färska frallorna gjorde jag klara kvällen innan så långt att de hade jäst en gång. Sen stoppade jag in allihopa i fysen med plåt och allt för att på morgonen grädda dem frysta. Jättegott!

Lätt hälsolimpa + pyramidbageriets speltbröd

Koktägg

Marmelad, kaviar, 2 goda julostar + en parmensanost

En skål med nytinade blåbär och en skål med nytinade hallon

Kaffe och yogite och ett gott rött te som heter African rooibos

En underbart god Chokladtryffel

Lussekatter och peppparkakor

Ja det var nog allt!

Så avslutade vi med en liten julklapps utdelning!

På bilden ser du en liten del av det som serverades, skulle haft vidvinkel..

5 kommentarer:

Monica sa...

ja just!
det va bidde det ? fotade du? du måste ju skriva mer eller hur ;)
*kram*

✿Ewa sa...

Monica; Nu har jag fått ner allt, men sidan kärvar så jag har fått skriva om flera gånger. Men nu får det vara såhär. Allt som serverades kom med ialla fall.
*kram*

Monica sa...

mmm ser got ut snyggt o titta på också,;)

en av tre flickor sa...

Men honey. Vilket julbord!! Nu behöver du bara plasta in resterna och voila! Så är julafton redan avklarad :)
Och jag håller med ... Arlas sida är verkligen oslagbar ibland.

✿Ewa sa...

Christina; Vilken bra idé *L*, har inte tänkt på att man kan plasta in men det skulle ju underlätta haha!
Hur gick det för dig i torsdags??