måndag 31 mars 2008

Capetowns hop-on hop-of!


















Något som jag har tagit för vana att alltid göra när jag är på resa och kommer till en ny stad är att köpa biljetter till de röda och blå sightseeing bussarna. Då får man en bra känsla för hur staden är uppbyggd och hur allt ligger i förhållande till allt annat.
En sån buss tog vi när vi skulle till Table Mountain bland annat. Man hoppar på och av när man vill under dagen. En virvlande blåsig men underbart härlig tur var med den blå bussen till bland annat Camps bay. Här ser du några bilder på en fantastisk strand med otroliga vågor. Vem vågar bada där? Men för surfare måste det vara ett höjdarställe!

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj sny´gga vågor ,jag vågar inte iaf!!
Snygg elefant ;)

✿Ewa sa...

Haha! OK!! Skulle vilja se din min när vågen kommer och slurpar med dig. Underströmmarna är nog värst, man får kämpa som sjutton för att inte dras med ut havet.

Anonym sa...

HALLO!!
det hände mig faktiskt en gång i portugal!
Värsta vågarna jag var tyvärr nykter, VÅGEN TOG MIG JAG TAPPA BALANSEN´, RAMLA OCH JAG BRÖT BENET ;(( INTE KUL!!

*BASATTDUVET* ;)

✿Ewa sa...

Hjälp!! Ja, där ser du då det är livsfarligt!!