lördag 26 september 2009

I mitt..

..tankerum är det just nu rätt så fullt…

Förbereder i tänket föräldrarmötet på måndag…ja det är ett på tisdag med. Har skrivit en tankekarta och så mycket faller på plats allt eftersom.

Ska prata om delaktighet…ett enkelt, ord men som betyder så olika för olika personer. Jag ska prata om vad vi pedagoger tänker på runt det ordet ur föräldrarsynvinkel. Vad vi gör för att föräldrar ska känna sig delaktiga…

I olika branscher rör vi oss med olika ord som gör att våra kollegor och andra runt omkring oss ska förstå vad vi menar…men om vi inte har samma värdegrund eller samma ordlista så pratar vi om olika saker. Även om vi säger ett så enkelt ord som delaktighet….

Fortsättning följer kanske…

2 kommentarer:

Emmama sa...

Så märkligt! Igår satt min kollega och skrev ihop vårt participation statement :) Eftersom jag ordnat nästan alla evenemang på jobbet fick jag skriva om hur jag gjort barnen delaktiga och hur de varit med och kommit på ideer. Ha nu en skön helg! Kram!

Anonym sa...

Emmama; Jaa du...märkligt är det! Å rätt så kul eller hur!

Tack det samma *Kram*
E