fredag 14 oktober 2011

Bara sol hos mig

just nu!

På jobbet har vi pratat en del om att det vore väääldigt skönt att åka iväg till solen och värmen precis just nu. Vila upp efter en intensiv höst och få D-vitaminer inför vintern.

En liten minisemester har jag och C i alla fall. Vi besöker vårt barnbarn och då laddar vi verkligen batterierna. Sen har vi sån tur att vädret här nere i Helsingborg har visat sig från sin allra bästa sida idag när vi tog en lånpromenad och bara njöt av varandra och den fina omgivningen. Joo, det var en som badade! Jag tycker att det är strongt gjort att hoppa i utan att vara uppvärmd av bastu.

brillorHöstsolx på himlenKapten jtroll 1Hjälpa mig

Jag hinner just nu tyvärr inte vara med på fredagstemat men jag såg att HeLena som är värld nu har valt Astrid Lindgren som tema just den här fredagen. Det kan jag inte motstå. Astrids känsla för barnet är unikt och helt fantastiskt! De här raderna ifrån henne har cirkulerat på facebook och dem lämnar jag vidare till er alla.

Astrid Lindgren

Njut av helgen och av varandra, det ska vi göra!

KRAMAR!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vilka underbara bilder!!!!
Och du citatet från Astrid känns SÅ rätt!!!! :-)
Hoppas ni får en riktigt fin helg!
kramar!

Erica Pettersson sa...

Härliga bilder :)

Ja, Astrid Lindgren hade verkligen en fantastiskt förståelse och känsla för barn, och de speglades verkligen i hennes underbara böcker :D
Det är verkligen en underbar skatt hon lämnat efter sig :D

Hoppas du får en trevlig helg!
MVH /Erica Pettersson

✿Ewa sa...

Saltis; :D Tack fina du! Ja, citatet är klockrent.

Stor kram!

Erica; Tack! :)

Ja tänk alla böcker som fortfarande är helt underbara och som barn bara älskar. Att det är en skatt är verkligen sant.

Trevlig helg!

olgakatt sa...

Nog kan man ta till si många citat av Astrid!

Bejla sa...

Så kloka, enkla ord! Trevlig helg! :-)

✿Ewa sa...

Olgakatt; Ja visst kan man, och de är så bra! :)

Beja; Javisst, kloka och enkla ord som säger så mycket
.
Trevlig helg till dig!