tisdag 25 december 2012

Jul 2012…

…och en härligt lång ledighet att se fram emot.

Här inne har jag inte varit på länge. Men det är roligt att komma tillbaks efter ett långt uppehåll. Min skrivarenergi har gått åt till skrivande i Drivkrafter & Motivation som jag började med den 26/2-12 och avslutade den 31/8-12, och arbetsrelaterat skrivande.

I år liksom två gånger tidigare, har jag varit med på ett julklappsbyte som min bloggvän Emma ordnar. Det är så kul! För två veckor sedan damp det ner ett tjockt brev i min brevlåda. Det hade poststämplar från Bryssel och i det låg ett guldfärgat paket och en god choklad i. Det var från Petra som bor där. Paketet öppnade jag igår och det var en bok. Ska verkligen bli kul att läsa den! Tack Petra!

paket

Här snöar det just nu så att vi knappt tror att det är sant. Vackert att titta på och roligt för alla barn, men många har trötta ryggar efter allt skottande.

snööö

Nu ska jag krypa upp i soffan och ta en titt ner i godisskålen Blinkar

6 kommentarer:

olgakatt sa...

Där är du ju!

✿Ewa sa...

Olgakatt; Japp, med små lätta steg ska jag smyga mig tillbaks. :)

Saltistjejen sa...

Vill önska dig ett riktigt fint 2013!
Såmroligt att se dig här igen om än kanske bara lite kort.
KRAM!

✿Ewa sa...

Saltis; Detsamma till dig och familjen! Ja, vi får se hur det blir med skrivandet här. ;). Just nu har all ledig tid gått åt till annat. :D
KRAM!

Musikanta sa...

Välkommen tillbaka. Det var ett tag sen - bloggandet går i vågor. Det tar mycket tid från annat.
Kram

✿Ewa sa...

Musikanta;
tack! Ja som du ser så är jag ännu inte här så frekvent. Men skulle önska mer skrivande i mitt liv.
Stor kram!