lördag 29 oktober 2011

Så var det dags…

vintertid1

…igen att ställa tillbaka klockan en timme. I natt sker det och jag som börjar jobba i ottan varje måndagmorgon blev riktigt glad för det igår när en vänlig kollega upplyste om att vi får sovmorgon då.

Men nu precis just nu när det är lördagsmorgon och jag sitter och läser tidningen OCH klockan bara är 5.30 så inser jag att någon skön sovmorgon blir det inte för mig på måndag. Men jag kommer att hinna läsa tidningen mer genomgående än jag brukar hinna, jag kommer att kunna ha långfrukost med maken innan han tar flyget till veckans jobb, Den där timmen kommer att förgylla men med annat än med sömn.

Vintern som sådan är både hatat och älskat här hos mig. Om vintern var en skön, klar och solig dag  med snö direkt och helatiden…nemas problemas. Men slask och kaos och snö på tvärsan, det har jag svårt för. Då gör det mig riktigt glad att det i morgontidningen idag står att årets första snöoväder låter vänta på sig, tack för det! I helgen och nästa vecka väntas milda temperaturer. Yezz!

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

För min del får det gärna fortsätta vara varmt ett tag ännu. Bara skönt. Men visst brukar det vara fint när det vita lyser upp litet längre fram.
Ha en fin helg och glöm för all del inte bort att dra klockan en timme bakåt!

Kram!

✿Ewa sa...

Pettas, Jaaa! Jag hoppas verkligen att det framgår att jag VILL ha det varmt och skönt läääänge än. Men vinter blir det och då får den gärna bara komma och vara enbart gnistrande snö, klarblå himmel, SOL.. :D Men mest blir det slask å svinkallt och ingen sol. Efter förra vintern så är jag rätt avskräckt. Den kom 22/10 och stannade en hel evighet! :/

Ja angående klockan så är det bra att bli påmind och inte bara prata/skriva om det. Skulle vara snopet att vara på jobbet fel tid. haha!

Kram!