onsdag 2 november 2011

Doft

I fredags när jag gick på ICA för att handla fredagsmat, jag stod vid fiskdisken och funderade på vad som skulle med hem…Helt plötsligt så kommer jag på mig själv med att tänka på julen. Jag tänker på allt gott man kan äta då, på ljus och värme. På familjen och släkten.....

Konstigt!? Varför just där och precis då en helt vanlig rätt mild eftermiddag i oktober. Ja det tyckte jag i alla fall tills jag vände mig om såg att jag stod nära en hel vagn med nygräddade lussebullar som spred juldofter.

Jag köpte inga lussebullar nänä, det är förtidigt MEN väl pepparkakor. De den goda Gorgonzola Dolce som jag precis köpt på vår nya och fina ostbutik Bonne Vie i centrum fick bli mitt före-julen-godis.

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag längtar också till julen, men mest för att sonen äntligen kommer hem! :D

Jag är överlycklig över vädret! Himmelskt o jag håller tummar o tår att detta håller i sig, hela vintern ;).

Glögg har jag tänkt inhandla,låter spännande med den nya som ska ha kaffe som krydda.


Kram

✿Ewa sa...

Dubbelörnen; Jag förstår dig, man kan längta halvt ihjäl sig när de är för långt borta för en kram.

Mmm visst är det härligt väder, milt och så skönt! Jaa, jag gör som du, tummar och tår! (0:

Jamenjustja! GLögg....väntar nog ett tag till.

Kramar